Friday, 14 August 2015

-KASIH, SAYANG, CINTA-

Nak mengasihi orang? Senang je...
Nak menyayangi orang? Senang je...
Nak mencintai orang? Senang je...
Tapi...
Nak cari orang untuk dikasihi? Susah!
Nak cari orang untuk disayangi? Lagilah susah!
Nak cari orang untuk dicintai? Susahlah sangat!
Sebab?
Kau nak kasihi orang, tapi kau pasti ke yang orang tu pun boleh kasihi kau?
Kau nak sayangi orang, tapi kau pasti ke yang orang tu pun boleh sayangi kau?
Kau nak cintai orang, tapi kau pasti ke yang orang tu pun boleh cintai kau?
TAK! Jawapannya TAK ...
Kerna...?
Manusia ni kua menipu...

- Kau mungkin tak faham sebab kau tak pernah alami. Tapi bila kau dah alami, aku pasti kau akan faham walaupun cuma 20% -

P/S : Kalau kau nak kasih, sayang dan cintakan orang, kasih, sayang dan cintakanlah orang yang kasih, sayang dan cintakan kau lebih lagi...

By : Cik Sakura Merah

Post a Comment

A ComeBack Maybe? | After Few Months

Assalamualaikum semua :) . Dah lama kan aku tak post apa-apa entry kat sini. Busy. Tu je mampu cakap. Terlalu banyak benda dan perkara yan...