Friday, 14 August 2015

Rindu Tanpa Sebab

Assalamualaikum...

Aku tak tahu kenapa, setiap kali aku tengok gambar bunga sakura, mesti aku akan teringatkan satu tempat ni. Tempat yang sudah tentunya jauh dari bumi Malaysia. Perlu menempuh perjalanan yang memakan masa berejam. Tempat yang tak mungkin dapat pergi dengan berjalan kaki.
Tempat tu ialah Jepun..

Entah kenapa, bila aku pandang je gambar bunga sakura, benda pertama yang terlintas di fikiran aku ialah Jepun.. Rindu sebenarnya *^▁^*

Tapi... Kenapa aku perlu rindu?

Aku bukannya pernah pergi ke Jepun. Naik kapal terbang pun tak pernah, apatah lagi menjejakkan kaki di negara Matahari terbit tu. Kalau nak kata aku ni anak jati Jepun pun memang lagi lah tak logik. Muka takde langsung iras-iras orang Jepun. Mata tak sepet. Muka pun bukannya cerah sangat..
So, now. Aku rindu Jepun tanpa sebab...

Rinduuu sangat!!
 Tak tertahan dah rasanya..
Aku harap one day aku dapat pergi sana, In Sha Allah...

●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•●•

 
-Dan suatu hari nanti aku akan pergi ke bumi sakura untuk mencari cinta-

 
Post a Comment

After Two Months | My Updated

Assalamualaikum and hye everyone ;') . It's been like 2 months already since my last write up which was on 09/10/2017. I wrote abo...