Friday, 10 June 2016

Quote Of The Day #7

Assalamualaikum semua :')

.

"Carilah akhirat, dunia akan mengejarmu. Semoga kita sibuk mencari redha Allah dan bukannya penghargaan manusia."
- Prof Muhaya

.

Kita selalu lupa yang prioriti kita ialah akhirat, bukannya dunia. Dunia hanya sementara, tapi akhirat selama-lamanya.

Kita selalu lupa, redha Allah itu kunci kejayaan, bukannya penghargaan manusia. Kalau Allah redha, kita dapat pahala. Tapi kalau manusia puji, kita hanya akan dapat rasa bangga dan mungkin riak. Mungkin.

Jadi, carilah akhirat dan kejarlah redha Allah. Jangan diagungkan sangat dunia yang penuh dengan tipu daya ini. Penghargaan manusia juga kerana penghargaan itu cuma sementara.

Last but not least, redha Allah letaknya pada redha kedua ibu bapa. So, kalau nak dapat redha Allah, kenalah dapatkan redha ibu bapa dahulu :')

.

Thanks for reading this entry ^_^

Post a Comment

A ComeBack Maybe? | After Few Months

Assalamualaikum semua :) . Dah lama kan aku tak post apa-apa entry kat sini. Busy. Tu je mampu cakap. Terlalu banyak benda dan perkara yan...