Friday 3 March 2017

BETWEEN OUR LAUGHS, LONG TALKS, STUPID FIGHTS AND JOKES, I FELL IN LOVE

Assalamualaikum semua :')
.
Actually semasa aku sedang menaip entry ni, jam dah tunjuk pukul 1.07 am dah. But I dont feel like wanna sleep yet. I just... Cannot sleep.
Ok.
Hati aku tengah down sekarang ni. Sangat down, actually. Everything started with a comment at my IG. And, now. Aku rasa nak nangis. Nak nangis tapi takde air mata yang nak keluar. Kau rasa? Siksa sangat tau!
Actually, aku tak tahu apa yang nak dikongsikan pada pagi ni. But, I just feel like wanna write something. Because, through writing, I can calm my heart (entah betul ke tak ayat tu). Just through writing. Bukan semua benda kita boleh share dengan orang. And kalau boleh share pun, aku tak tau nak share dengan siapa. Sedih kan?
Sooooo.
BETWEEN OUR LAUGHS, LONG TALKS, STUPID FIGHTS AND JOKES, I FEEL IN LOVE.
Siapa je yang tak pernah jatuh cinta kan? Aku pun pernah. Dengan Allah dan mak aku, obviously! Haha. Ok, tak kelakar.
Hemm.. Aku pernah jatuh suka kat someone ni. Jatuh cinta tu over sangat sebab aku baru je 16 tahun. Apalah sangat yang aku tahu tentang cinta? So, it's better for me to use, SUKA.
So, aku pernah jatuh suka dengan someone ni. Aku start suka dia time aku darjah 6 and masa tu dia form 3.
Aku suka dia. Suka sangat! Walaupun dia tu menjengkelkan and selalu buat aku sakit hati but... Aku rasa happy. Aku happy dengan annoying dia tu. Sakit hati yang aku rasa tu menggembirakan. Aku tak tahulah apa yang dah jadi dengan aku. But seriously! Memang aku tak boleh tipu diri dan perasaan aku yang aku sukakan dia.
4 tahun aku simpan perasaan ni. Since aku darjah 6 sampailah sekarang, aku dah form 4. EMPAT TAHUN. But now, I think, I should buang je perasaan suka aku tu.
Sebab?
Sebab dah tak guna.
Dulu aku happy dengan perasaan tu walaupun aku tak tahu apa perasaan dia kat aku. Walaupun kitorang JARANG SANGAT-SANGAT-SANGAT CHAT, berjumpa apatah lagi? Tak pernah langsung pun sebab aku kat Timur dia kat Barat, tapi aku still rasa happy bila teringatkan dia. But now, everythings changed! Perasaan tu rasa macam membunuh. Rindu tu menyesakkan jiwa. And aku rasa aku patut buang je rasa tu supaya aku tak perlu lagi rasa nak terbunuh dan sesak jiwa dengan semua tu.
Memang susah. Tapi lebih baik susah sekarang daripada aku tersiksa dengan semua tu sekarang and di masa akan datang. Lagipun hidup aku ni panjang lagi (InshaAllah), so for what aku nak bazirkan masa aku dengan semua tu? Kan?
Aku tak nak cerita secara detail tentang apa yang aku alami sebab aku rasa ni bukan tempat yang sesuai. Memang ni blog aku and blog ni dah macam personal diary kita. But, blog ni public. Walaupun aku tak famous macam Yuyu Zulaikha, tapi aku tahu ada yang baca blog aku ni. Hehe XD (Tiba-tiba rasa retis)
So... Hem. Aku rasa tu ke jot yang aku mampu tulis untuk pagi yang hening ni. Niat di hati nak tulis panjang lagi, tapi nak buat macam mana? CANNOT BRAIN!!
But, before that. Korang jangan salah faham tau. AKU TAK COUPLE TAU. AKU JUST SUKA JE DIA TU. NO MORE. SUKA TAK SEMESTINYA COUPLE. Oh, dia tahu aku suka dia sebab aku gitau dia time aku form 1.
And satu lagi perkara yang aku kena ingatkan diri aku. SUKA TAK SEMESTINYA MEMILIKI.
Ok, Sha. Stop it stop it. You should sleep now because it's already 1.32 am.
Ya.. It's already 1.32 am. But still. I dont feel like wanna sleep yet.
.
So guys and girls, thats all for this time. Selamat pagi, selamat tidur, sleep tight, sweet dream and jangan lupa bangun qiamullai tau! Ingat tu!
So, assalamualaikum everyone :')
.
.
Thanks for reading this entry ^_^
.
.
Foot note;
To you, just if you read this.
-> Semoga mung happy dengan life mung. Jadi anak yang baik dan soleh. Umat Rasulullah yang baik dan hamba Allah yang patuh.
Terima kasih untuk 4 tahun yang mengembirakan ni walaupun mung sangat sangat sangat annoying! Tapi annoying mung tu sebenarnya drug untuk aku terus tersenyum :') Semoga bahagia dunia akhirat and May Allah bless you :)
.
.
.

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...