Saturday 7 March 2015

Jadual Waktu Belajar Pelajar PT3

Assalamualaikum..

Tadi tengah-tengah pening kepala fikir pasal study, terlintaslah kat fikiran ni nak cari jadual belajar.. So, teruslah aku on data then search dekat Mr. Google.. Bila dapat tu, terus aku buat jadual sendiri. Dan inilah hasilnya ::>_<::


JADUAL WAKTU BELAJAR PELAJAR PT3

04.00 pagi
Bangun pagi, gosok gigi dan berwuduk (Solat Sunat)
Aktiviti mentelaah dan menghafal

05.30 pagi
Mandi pagi

06.00 pagi
Solat Subuh

06.15 pagi
Pergi sekolah (baca quran)

07.15 pagi – 3.00 petang
Di sekolah (memberi penumpuan kepada proses Pengajaran dan Pembelajaran) *solat Zohor di sekolah

03.15 petang
Balik dari sekolah

04.30 petang
Sampai rumah, mandi, solat Asar, makan

05.00 petang - 06.30
Menelaah pelajaran

06.30 petang - 07.30 petang
Tengok tv

07.30 malam
Solat Maghrib, (* lelaki digalakkan solat berjamaah di masjid ) / membaca Al-Quran

08.30 malam
Solat Isya'

09.00 malam - 11.00 malam
Menelaah pelajaran

11.00 malam
Berus gigi, cuci muka, wudhuk, solat Isyak
*Baca Ayat Kursi, Al-Ikhlas, Al-Falaq, An-Nas, berdoa dan tidur

Selamat mencuba dan amalkan selalu ^^ And jangan lupa amalkan makan kurma dan kismis dan kerapkanlah minum air zam zam.

P/S: Jadual ni adalah aktiviti harian yang selalu aku buat.. Memandangkan aku pergi sekolah dengan bas so, aku kenalah pergi awal. Sesiapa yg sama dengan aku, korang habiskanlah masa dalam bas tu dengan mengaji :) Yang tengok tv tu, memang masa tu ajelah aku tengok tv. Jangan heran sangatlah !

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...