Friday, 13 November 2015

LELAKI~HARGAILAH WANITA YANG IKHLAS MENCINTAI KAMU

 



 
 
 Lelaki ketahuilah…
Apabila seorang perempuan telah jatuh cinta
Lelaki itu tidak semestinya punya segalanya
Tetapi lelaki itu adalah segalanya dihatinya
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata
Itu bukan bermakna dia lemah tetapi dia sedang mencari kekuatan
Untuk terus tabah mencintai lelaki itu.
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila seorang perempuan marah
Memang dia tidak mampu mengawal perasaannya
Tapi percayalah, itu maknanya
Dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu
Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh
Tetapi percayalah,
Semakin bertambah sayang mereka pada seseorang
Semakin banyak pula pertelingkahan yang berlaku
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila perempuan bercakap banyak
Dia tidak pernah bermaksud untuk membuatkan anda rimas
Tetapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah
Itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya
Tetapi dia mahu jadikan anda lebih baik bukan untuk dirinya
Tetapi untuk masa depan anda
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila perempuan cemburu dan tidak mempercayai anda
Bukan bermakna dia tidak sayang tetapi dia terlalu sayangkan anda
Dan masih menganggap anda anak kecil 
Yang masih memerlukan sepenuh perhatian
Kadang kadang dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya
Anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi
Naluri keibuannya sangat kuat
Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila perempuan merajuk jangan kata dia mengada-ngada
Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen
Tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila perempuan jarang mengatakan ”i love you”
Itu tidak bermaksud dia tidak menyintai
Tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya
Bukan hanya hadir dengan kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila perempuan mengatakan dia rindu sama kamu
Dia memang benar benar maksudkannya 
Apabila berjauhan, bayangmu akan sentiasa bermain di mata
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila perempuan menjadi degil
Dia bukan bermaksud untuk menjadi degil
Tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dgn karenahnya
Percayalah, hati perempuan itu lembut
Jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dlm masa sesaat
 
Lelaki ketahuilah…
Apabila perempuan berkata “tinggalkan saya”
Dia tidak bermaksud untuk menyuruh anda pergi selamanya
Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja
Apabila dia kembali tenang
Percayalah dia akan mencari kamu semula
Itu tandanya dia benar benar menyintai kamu
Perempuan sukar mengawal perasaan, dia terlalu emosional
Tapi dialah yang paling menyayangi anda
Dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda
 
Lelaki ketahuilah….
Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dgn perbezaan tsendiri
Tetapi sekiranya mereka saling memahami
Mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan
Perempuan itu dicipta oleh Allah indah sekali
Disebalik air matanya tersimpan seribu kekuatan
Yang menjadikan seorang lelaki itu berasa selamat bersamanya
Biarpun zahir perempuan itu nampak lemah
Tapi dia punyai kekuatan sendiri yg bisa mengoncang dunia
Dan mungkin bisa pula membuat lelaki mjd lemah kerananya
 
Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda
Kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja
Tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong anda 
Dan membuat hidup anda lebih sempurna
Dialah yang bakal menjadi
Perempuan bekerjaya, isteri dan ibu yang terbaik kepada anak anak anda
 
 
 
________________________________________________________________________________________

Creadit: To blog zaizuluvme sebab aku copy mende ni dari blog dia..
Post a Comment

A ComeBack Maybe? | After Few Months

Assalamualaikum semua :) . Dah lama kan aku tak post apa-apa entry kat sini. Busy. Tu je mampu cakap. Terlalu banyak benda dan perkara yan...