Friday 4 September 2015

Jom Kenal Fatin Liyana


Isnin/24 ogos 2015



Assalamualaikum..

Fatin Liyana..

Siapa tak kenal kan? Aku yakin 100% , mesti hampir semua blogger di Malaysia kenal Fatin Liyana a.k.a FL ni. Aku pun yang baru 6 bulan berkecimpung dalam bidang blogger mem-blogging ni pun kenal dia.. Hebat tak kau?

Ok, aku nak start cerita  ni... Bace deh? Jangang dok bace pulok!
Lately, aku suka sangat stalk blog Fatin Liyana. Kehkeh. Sebenarnya, aku dah lama tahu pasal dia ni, tapi cuma tak berkesempatan untuk blogwalking di blog dia je.. So, last week, alang-alang dah cuti Jumaat and Sabtu, aku pun apa lagi? Blogwalking! Blogwalking!! Sesungguhnya blogwalking kini sudah menjadi hobi tegarku.. And believe or not.. Aku habiskan (baca) SEMUA entry dia dari 2009 till 2015 dalam masa 4 hari jep.. Hebat tak? Hebat tak?? Nak baca semua entry Cik Puan Bunga pun makan masa lebih dari dua bulan.. Banyak yang amat, kau! KuiKui.. Mampus aku nanti kalo CPB baca entry ni.. Ampun ya Puan Ibu' :)
First time masuk blog FL ni, I be like... "Ok, just nice."
What the --' kan?

Eh, tapi tunggu dulu ya.. Aku tak habis story lagi..
Bila aku buka blog dia tu macam...
"La.. Biase jee... Tapi wakpe ye boleh femes. Padahal biase je pon.. Blog aku ok gi.."
Itu lah dialog yang keluar dari mulut aku. Wkwkwkw..
Tapi, bila aku baca entry dia, hem.. Rasa macam nak baca entry sebelumnya dan sebelumnya.. BEST!

And, now. Aku rasa aku dah jadi follower tegar FL.
Setiap kali on data, mesti buka blog FL. Baca entry sebelumnya. Nak tunggu entry seterusnya. Hem, tunggu aku tua kerepot dulu la kot.. Biasa la, FL kan doktor.. Aku faham sangat dengan profession doktor ni since mak kepada kawan aku pun seorang doktor.. Takpe-takpe.. Tak kisah.. (buat sengih sampai telinga)

Aku suka baca blog FL ni sebab entry dia tu beritahu something yang memang before this, aku memang tak tahu langsung! Pasal trip, resepi and so on lah.. Aku malas nak cerita. Kalau nak tahu, buka sendiri blog FL, ya?

One more, aku suka sangat baca entry dia yang berkaitan dengan bidang yang dia ambil. MEDIC yo! Suka bila dia story tentang life dia kat Bandung and tentang kehidupan dia as a doctor. Rasa macam aku pulak yang ambik course tu.. Haha..

Kepada New Blogger, Mesti Korang Tertanya-Tanya Siapa Fatin Liyana @ FL Tu Sebenarnya? Kan?

Ok, meh sini aku nak cerita serba sedikit tentang apa yang aku dah tahu pasal FL ni..

Fatin Liyana a.k.a FL adalah seorang doktor muda (dalam bahagian apa aku tak ingat. Noks!). Berkelulusan dari universiti di Bandung, Indonesia.. I'm sure you know Bandung right? Ok.Ok. FL ni is a sweet 26 girl but always look like 21. Aku sendiri pun tak caye at first tengok dia, yang dia ni sebenarnya dah 26 tahun.. Muka baby face habis..
Happily married to a writer-doctor, Dr. Anwar Fazal. Kalo korang nak tahu pasal Dr.AF ni, just search in google. Memang banyak.. Tak pun kalo malas sangat, type je url whitecoat.com.
FL ni the only daughter in her family, has a brother and two younger brothers.. Adik dia yang bongsu cute sesangat ^_^ Being the younger sister in law to the femes blogger, Maria Elena. (shock face) Sape tak kenal Maria Elena kan?
Now, FL is currently working at PPUKM, KL. Husband dia pulak keje kat hospital kat Kuantan, kalo tak silap aku. Dia merupakan salah seorang daripada 7 penulis buku DIAgnosis2.
Em....
Menjalankan on9 shopping and has her own butik yang di-share dengan rakan sekerja yang juga terdiri daripada doktor. Butik dia bernama Sheejab and terletak kat area Damansara. Aku pun tak tahu kat mana butik dia sebab aku bukan orang KL. Pergi KL pun tak pernah. Sobs Sobs..
FL juga merupakan seorang model sambilang. Pernah menjadi cover girl untuk beberapa majalah and one of them is majalah Dara. But, now FL dah tak jalankan aktiviti modeling KOT sebab she's buzy dengan tugas dia sebagai seorang doktor yang kental berjiwa bangsa.
That's all that I know about blogger Fatin Liyana. Kalo nak tahu banyak lagi, just search kat google, k? I'm sure you'll find the answer for your questions.



Thanks for reading ^_^

No comments:

Pesanan Untuk Kaum Hawa

Assalamualaikum semua :') . Memang trend eyh zaman sekarang pakai tudung (turban) tutup rambut je. Kenapa? Batang leher tu bukan aurat...